2014-12-23

God Jul och Lussekatter


I morgon är det julafton, har ni julstöket under kontroll eller är det full panik? Jag känner mig riktigt lugn och den panik jag hade för några dar sedan när jag inte hade koll på julklapparna har nu försvunnit när allt är inslaget och klart. Vi griljerade en supergod julskinka och åt till middag i förrgår och då infann sig julstämningen. Egentligen är jag inte så förtjust i julskinka men den här (Scans gourmet skinka) var faktiskt toppen. För mig är det snarare lussekatter och glögg som brukar ge julstämning, vilken mat är julstämning för er?

Jag brukar alltid göra lussekatter på en vanlig vetedeg men med saffran i, recept finns här. Men i år tänkte jag att jag skulle ge lussekatter med kesella i degen en andra chans, så jag provade Dagmars recept. Det blev suuuper goda, saftiga och fina, men ganska jobbiga att baka ut. Men det var det värt.

God Jul o Gott Nytt År


Inga kommentarer: